Returul produselor (Dreptul de renunțare la contract ) 



  1. Potrivit legislației in vigoare privind comerțul electronic, Clientul(Consumatorul) își poate exercita dreptul de retragere din Contract in termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la livrarea Produselor sau de la încheierea contractelor in cazul Serviciilor (OUG nr. 34/2014).

Extras din OUG nr 34/2014, Dreptul la retragere in 14 zile pentru comerț la distanta

Cumpărătorul are dreptul sa se retragă din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunțe la un Serviciu, in termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expira in termen de 14 zile de la:

  • ziua in care Cumpărătorul intra in posesia fizica a ultimului Bun – in cazul in care Cumpărătorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat;

  • ziua in care Cumpărătorul intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese – in cazul livrării unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.

  1. Pentru a respecta termenul legal de retragere, este suficient ca Consumatorul să prezinte Vânzătorului o declarație de retragere înainte de expirarea termenului. Consumatorul poate face orice declarație lipsită de ambiguitate în care să informeze Vânzătorul despre retragerea sa din Contractul de Vânzare. O declarație de retragere din contractul de vânzare poate fi făcută, de exemplu, în scris, către: 

Mexen Romania

Paxy – Mexen, Ogorului 3G (depozit FAN Courier)

410554 Oradea

Romania, 

prin e-mail la adresa: [email protected] 

  1. În cazul retragerii din Contractul de Vânzare, se consideră că acesta a fost desființat.

  2. Perioada de retragere din Contractul de vânzare începe de la data la care Produsul a fost preluat de către Consumator sau de către o parte terță  desemnată de acesta, alta decât transportatorul, iar în cazul unui Contract de vânzare, care:

a. include mai multe Produse care sunt livrate separat, în loturi sau pârți -de la intrarea în posesie a ultimului produs  lot sau parte sau

b. ține de livrare periodică de Produse pe o perioadă determinată – de la intrare în posesie a primului Produs;

  1. În cazul rezilierii unui contract încheiat la distanță, contractul se consideră a fi neîncheiat.

  2. Vânzător are obligația de a comunica Clientului confirmarea de primire a retragerii iar in termen de cel mult 14 zile calendaristice de la primirea declarației de reziliere din partea Clientului, va restitui Clientului toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costurile de livrare a produsului, (cu excepția costurilor suplimentare ce rezultă din modul de livrare ales de Client, altul decât modul cel mai ieftin, obișnuit de livrare disponibil în Magazinul Online).

  3. Vânzător va returna plata folosind aceeași metodă de plată pe care a folosit-o Clientul, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord în mod clar, cu un mod diferit de restituire care nu-i creează nici un fel de costuri. Dacă Vânzător nu a propus că el singur va prelua marfa de la Client, atunci Vânzător va amâna returnarea plăților făcute de Client până în momentul recepționării Produselor sau primirea unei dovezi a Clientului că a expediat marfa.

  4. Clientul are obligația imediată, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la ziua în care a renunțat la contract, să restituie Produsul Vânzătorului sau să-l pună la dispoziția persoanei îndreptățite de Vânzător să-l preia, cu excepția cazului în care Vânzătorul a propus să preia personal Produsul. Pentru respectarea termenului este suficientă restituirea Produsului înainte de expirarea acestuia. Clientul poate restitui Produsul pe adresa:  

Mexen Romania

Paxy – Mexen, Ogorului 3G (depozit FAN Courier)

410554 Oradea

Romania, 

  1. Consumatorul va acoperi toate costurile directe de returnare a Produsului prin retragerea din contract, adică în special costurile de ambalare, securizare și transport al Produsului.

  2. Rugăm atașarea în limita posibilității a dovezii de cumpărare a produsului.

  3. Client este responsabil pentru diminuarea valorii Produsului ca urmare a utilizării lui într-un mod care depășește necesitatea de a stabili caracterul, caracteristicile și funcționarea Produsului. În cazul în care Consumatorul își exercită dreptul legal de retragere, Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii Produsului rezultat din utilizarea acestuia într-un mod care depășește necesitatea pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea Produsului. Răspunderea consumatorului poate include, în special, imposibilitatea  repunerii  produsul la vânzare, costurile reîncadrării etichetelor și elementelor de securitate pe produs, precum și costurile restabilirii produsului într-o condiție care să permită reintroducerea sa la vânzare în magazinul online, inclusiv costurile testării produsului de către un specialist și costurile pentru înlăturarea defectelor constatate ca urmare a unei astfel de examinări (în măsura în care aceste defecte rezultă din utilizarea Produsului de către Consumator într-un mod care depășește ceea ce este necesar pentru a-și stabili natura, caracteristicile și funcționarea).

  4. Vânzătorul oferă, de asemenea, servicii suplimentare (Rambursare în 30 de zile/Rambursare în 100 de zile)- Dreptul convențional de retragere din Contract. 

  5. Dreptul de retragere dintr-un contract la distanță nu  îi revine consumator în legătură cu contractele: (1) în care obiectul serviciului este un produs prefabricat, realizat conform specificațiilor Consumatorului sau care servește pentru a satisface nevoile sale individuale; (2) în care obiectul serviciului este un Produs livrat într-un pachet sigilat, care după deschiderea coletului nu poate fi returnat din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă ambalajul original a fost deschis după livrare; (3) în care obiectul serviciului sunt Produse care după livrare, datorită naturii lor, sunt legate inseparabil de alte lucruri.



Anexa nr. 1 – Exemplu Modelul formularului de reziliere a contractului încheiat la distanță

(acest formular trebuie completat și trimis doar în cazul dorinței de reziliere a contractului)

 

(acest formular trebuie completat și trimis doar în cazul dorinței de reziliere a contractului)

 

MODELUL FORMULARULUI DE REZILIERE A CONTRACTULUI

 (acest formular trebuie completat și trimis doar în cazul dorinței de reziliere a contractului)

 

Destinatar:

Mexen Romania

Paxy – Mexen, Ogorului 3G (depozit FAN Courier)

410554 Oradea

Romania, 

prin e-mail la adresa: [email protected] 

Eu / Noi (*) prin prezenta renunț(ăm) (*) la contractul de vânzare pentru următoarele produse/servicii (*):

 

Data încheieri contractului(*)/ridicarea produsului(*)

 

Prenume și nume / Denumirea consumatorului (*)

 

Adresa consumatorului
Semnătura consumatorului (doar dacă formularul se trimite pe suport hârtie)
Data

(*) Tăiați dacă nu este cazul